De la dureri articulare în timpul sportului, Sportul poate leza articulatiile. Cum le protejezi?


Sport Ce se intampla cu articulatiile tale cand faci sport?

Produse recomandate

Sanatatea articulatiilor este esentiala pentru ca noi sa putem duce o viata de la dureri articulare în timpul sportului, iar pentru a le putea ingriji asa cum trebuie, este util sa intelegem ce se intampla cu articulatiile noastre in timp ce facem sport.

Ce se intampla cu articulatiile tale cand faci sport? Sportul face parte dintr-un stil de viata sanatos si suntem incurajati sa facem miscare inca din copilarie si pana tarziu in viata.

Când te întorci de la sală te dor umerii? Nu ești singurul! Durerile de genunchi, de umăr, de spate sau de șold sunt foarte frecvente printre cei care fac sport, dar exagerează și își suprasolicită articulațiile. În aceste cazuri vorbim despre două tipuri de leziuni: acute, care sunt, de obicei, rezultatul unui singur eveniment traumatic fracturi, entorse, dislocăriși de suprasolicitare, care sunt mai subtile, apar în timp și presupun uzură. Cele mai multe leziuni sportive apar la oase, mușchi, ligamente, tendoane, articulații și cartilaje.

Se intampla, insa, uneori, sa suferim de dureri articulare sau musculare dupa ce facem sport, iar in majoritatea cazurilor este vorba de o suprasolicitare articulara, musculara, sau o afectiune cronica ce tratamentul articulațiilor picioarelor cu medicamente in acel moment nu dadea simptome. Presiunea pe care o suporta articulatiile Sportul implica o serie de muscari repetitive ce lucreaza anumite grupe musculare si sistemul cardiovascular.

In functie de tipul sportului si de suprafata pe care se desfasoara, se adauga factori ce tin de intensitatea miscarilor, impactul inregistrat la contactul cu solul, greutatile folosite, etc.

Sportul poate leza articulatiile. Cum le protejezi? | magzi.ro

Toti acesti factori influenteaza modul in care sportul afecteaza articulatiile noastre. De exemplu, chiar si golful, un sport pe care nu l-ai considera atat de periculos din punctul de vedere al accidentarilor, poate da dureri de coate, gat, spate, incheieturi ale mainilor si chiar degetelor.

care tratează articulațiile genunchilor

Cauza sunt miscarile repetitive si pozitiile fixe pe care le adopta jucatorii. Sunt afectate in special gleznele, genunchii, dar si soldurile.

  1. 10 tipuri de exerciții pe care le puteți face atunci când aveți dureri de genunchi - GymBeam Blog
  2. Articulațiile rănesc una sau două
  3. Tratamentul artrozei cotului cu medicamente
  4. Ce pot sa fac sa scap de durerile articulare din timpul antrenamentului?
  5. Boli inflamatorii articulare
  6. Ce pot sa fac sa scap de durerile articulare din timpul antrenamentului? – Body-Art Wellness Club
  7. Comanda acum L-V: : 86 87 - sau - Comanda acum online Ce sporturi practicam daca suferim de boli articulare?
  8. Dureri articulare hormonale

Exista anumite persoane care acuza dureri daca alearga pe anumite suprafete foarte dure, precum asfaltul, insa nu resimt aceste dureri daca impactul cu solul este atenuat de o banda speciala pentru alergare, precum pistele de atletism.

In aceeasi idee, incaltamintea adecvata poate preveni durerile de genunchi sau sold, asigurand o pozitie corecta a talpii. Tenisul este un alt exemplu de sport cu un impact sporit asupra articulatiilor, de data aceasta cele ale mainilor.

elixir al speranței tratament articular

Epicondilita este doar una dintre afectiunile frecvente, la care se adauga dureri la nivelul umerilor si chiar spatelui. Problemele apar si in sala de fitness, in special in lipsa unei incalziri adecvate a articulatiilor sau a fortarii acestora prin ridicarea unor greutati mult prea mari, intr-o pozitie incorecta.

Ce pot sa fac sa scap de durerile articulare din timpul antrenamentului?

Articulatiile si muschii functioneaza impreuna pentru a sustine activitatea pe care o initiem. Daca muschii nu reusesc sa faca fata presiunii, aceasta este transmisa si catre articulatie. Specialistii ne atrag atentia ca secretul consta in respectarea regulilor.

Daca facem sport corect, nu exageram, ne ascultam corpul si tinem cont de sfaturile antrenorilor, riscurile scad. Intr-un studiu publicat in anuldesfasurat pe un grup de peste Este important, insa, ca acestia sa poarte incaltaminte pastile pentru tratamentul artrozei, sa paseasca corect, sa de la dureri articulare în timpul sportului incalzeasca inainte de efort.

Redu greutatea corpului!

Atentionari speciale pentru persoanele supraponderale Un studiu publicat in anul confirma faptul ca un indice de masa corporala IMC peste medie, care indica supraponderalitate sau chiar obezitate, cresc riscul de boli reumatice, in special artroza la nivelul genunchiului si soldului.

Explicatia sta, in primul rand, in faptul ca picioarele si articulatiile de la nivelul acestora poarta, pe tot parcursul zilei, greutatea intregului corp. Cu cat aceasta este mai mare, cu atat presiunea pe articulatii creste. Un alt factor pe care nu il putem ignora este favorizarea proceselor inflamatorii din organism.

gel articulatii forever

Supraponderalitatea ingreuneaza procesele din intregul organism, de la circulatia sangelui, pana la digestie. De aceea, procesele inflamatorii de la nivelul articulatiilor pot fi amplificate fiindca organismul nu reuseste, pur si simplu, sa isi regleze procesele pentru a functiona in parametri optimi. Cum iti protejezi articulatiile Dezvolta-ti masa musculara Pentru ca muschii sustin si ajuta articulatiile, o masa musculara dezvoltata va preveni durerile articulare.

Poti opta, pentru inceput, pentru exercitii bazate pe greutatea propriului corp, precum genuflexiunile si flotarile.

Ulterior, cand acestea incep sa ti se para simple, adauga greutati precum gantere, cu o crestere graduala a dificultatii. Nu uita sa ceri sfatul unui specialist daca simti orice fel de durere sau disconfort, pentru a te asigura ca nu gresesti printr-o pozitie incorecta a membrelor sau spatelui.

articulațiile brațelor picioarelor și ale coloanei vertebrale

Ia suplimente cu rol preventiv, care reduc durerea si inflamatia Suplimentele alese inteligent pot ajuta articulatiile printr-un aport de nutrienti ce mentin mobilitatea si elasticitatea acestora, reducand in acelasi timp inflamatia si durerea.

Priveste acest obicei mai degraba ca pe un act de preventie decat de tratare, si beneficiile nu vor intarzia sa apara. Cauta suplimente cu glucozamina, sulfat de condroitina, colagen si acid hialuronic, sau poti incerca extracte inovatoare precum extractul din membrana de coaja de ouNEM, care este o sursa naturala pentru astfel de nutrienti.

durere de umăr spondilită anchilozantă

Iti poate fi de folos si un aport de acizi grasi Omega 3, datorita efectului lor puternic antiinflamator. Nu uita niciodata de incalzire Inainte de orice forma de miscare, chiar daca este vorba doar de o alergare usoara sau un meci de volei pe plaja impreuna cu copiii, asigura-te ca iti incalzesti corpul macar minute. Sunt utile miscarile usoare care acopera mai multe grupe musculare, precum aplecarile picioare, spate, abdomen sau rotirile de brate brate, umeri, spate.

Sporturi recomandate persoanelor cu dureri articulare Daca suferi de dureri articulare, in special in zona genunchilor si soldurilor, iti recomand sa te concentrezi pe urmatoarele sporturi, cu un impact mai scazut asupra acestor articulatii: inot.

ramă calcaneo naviculară a bolii